Pravilnik o izmjeni Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera
Lakša neprihvatljiva ponašanja
Prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera kriteriji za izricanje pedagoške mjere opomene su:
- ometanje odgojno-obrazovnoga rada (npr. izazivanje nereda, stvaranje buke, pričanje nakon usmene opomene učitelja/nastavnika ili dovikivanje tijekom odgojnoobrazovnoga rada);
- onečišćenje školskoga prostora i okoliša (npr. bacanje smeća izvan koševa za otpatke);
- oštećivanje imovine u prostorima škole ili na drugome mjestu gdje se održava odgojno-obrazovni rad nanošenjem manje štete (npr. šaranje, urezivanje u namještaj);
- nedopušteno korištenje informacijsko-komunikacijskih uređaja tijekom odgojnoobrazovnoga rada;
- pomaganje ili poticanje ulaska neovlaštenih osoba u školski prostor;
- poticanje drugih učenika na neprihvatljiva ponašanja;
- uznemiravanje učenika ili radnika škole odnosno druge aktivnosti koje izazivaju nelagodu u drugih osoba, nakon što je učenik na to upozoren;
korištenje nedopuštenih izvora podataka u svrhu prepisivanja.
Svako izricanje pedagoške mjere temelji se na bilješkama iz pedagoške dokumentacije.
Teža neprihvatljiva ponašanja
Prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera kriteriji za izricanje pedagoške mjere ukora su:
- ometanje odgojno-obrazovnoga rada na način da je onemogućeno njegovo daljnje izvođenje;
- povreda dostojanstva druge osobe omalovažavanjem, vrijeđanjem ili širenjem neistina i glasina o drugome učeniku ili radniku škole;
- unošenje ili konzumiranje psihoaktivnih sredstava u prostor škole ili na drugo mjesto gdje se održava odgojno-obrazovni rad;
- dovođenje ili pomaganje prilikom dolaska neovlaštenim osobama koje su nanijele štetu osobama ili imovini u prostoru škole ili na drugome mjestu gdje se održava odgojno-obrazovni rad;
- namjerno uništavanje imovine nanošenjem veće štete u prostoru škole ili na drugome mjestu gdje se održava odgojno-obrazovni rad;
- prikrivanje nasilnih oblika ponašanja;
- udaranje, sudjelovanje u tučnjavi i druga ponašanja koja mogu ugroziti sigurnost samog učenika ili druge osobe, ali bez težih posljedica;
- korištenje ili zlouporaba podataka drugog učenika iz pedagoške dokumentacije;
- klađenje ili kockanje u prostorima škole ili na drugome mjestu gdje se održava odgojno-obrazovni rad;
- prisvajanje tuđe stvari.
Svako izricanje pedagoške mjere temelji se na bilješkama iz pedagoške dokumentacije.